Om de website goed te laten werken en jou de beste online ervaring te bieden gebruiken we cookies.

Uw browser ondersteunt geen cookies. U kunt deze inschakelen via de instellingen.

De beste SEO strategie voor jouw webshop

Bovenaan komen in Google met een webshop wordt steeds lastiger. Wat is de beste strategie om hoog in Google te komen?

1. Laat je gebruikers zelf content genereren

Veel mensen die een webshop beginnen, beginnen daarnaast ook nog een blog, forum of inspiratieplatform. Door een platform te starten naast jouw webshop, waar gebruikers zelf content creëren, is de informatie vaak relevanter voor andere bezoekers en wordt er een goede band gecreëerd met jou als webshop of merk.

 

Voorbeeld: IKEA (Share space)

IKEA is al enige tijd geleden een 'share space' begonnen. Het platform laat bezoekers hun eigen ruimte uploaden als inspiratie voor andere gebruikers en genereert daarmee automatisch content. Authentieke informatie die betrouwbaar en onafhankelijk is. De content die uiteindelijk te vinden is op het platform sluit daarnaast perfect aan bij het zoekgedrag van de doelgroep, de zoektermen sluiten perfect aan op het zoekgedrag. De bezoekers komen hoogstwaarschijnlijk op een dergelijke manier op de website terecht en gebruiken dezelfde zoekwoorden. Uiteindelijk kan er dus een behoefte gecreëerd worden terwijl IKEA hier vrijwel niks voor hoeft te doen.

 

Voordelen van User Generated content

  • Het sluit qua zoektermen aan op het zoekgedrag van potentiële bezoekers.
  • Het is een goedkope manier om behoeften te creëren bij andere bezoekers.
  • Het zorgt voor een continue stroom van content
  • Concrete vragen worden beantwoord
  • De schrijvers weten wat de lezers willen lezen

 

2. Splits je website van je webshop

Iedere vorm van afleiding rondom de 'call to action' zorgt ervoor dat de bezoeker de call to action niet volgt. Bij een webshop wil je iedere vorm van afleiding voorkomen aangezien je uiteindelijk een verkoop wilt behalen. Wanneer je een website en webshop in één hebt, dan wordt de gebruiker vaak afgeleid. Je geeft op dat moment veel informatie waarop de bezoeker hoogstwaarschijnlijk niet zit te wachten. Doordat je meerdere doelen op één website hebt wordt de klant in verwarring gebracht en is jouw uiteindelijke doel niet behaald.

Stel je voor dat jij als bezoeker op een webshop super veel informatie voor je krijgt terwijl je doelgericht zoekt naar een bepaald product. Je raakt afgeleid en zal hoogstwaarschijnlijk het product niet meer kopen. Ergens anders vindt je het product toch wel!

 

Conclusie

Scheid je website van je webshop. Zo kan je een hoge positie in Google aannemen d.m.v. SEO en blijft de conversie ook nog eens optimaal op je website. Vermijd alle verwarring en zoek naar een creatieve oplossing om jouw bezoekers zelf content te laten creëeren.

 

Actueel

Start een project

Neem vandaag contact met ons op; wij komen graag met je in gesprek over je idee of project. Bel ons voor een afspraak op (026) 840 72 02 of mobiel (06) 504 564 72. Of stuur een e-mail naar info@pixelcreation.nl