Online kanalen bepalen

Een juiste mix van online kanalen is cruciaal voor een goede online strategie. Er is een groot aantal online kanalen waaruit je kunt kiezen en ieder kanaal is uniek.

Bij het bepalen van de online kanalen die het meest geschikt zijn voor jouw bedrijf, is het belangrijk om rekening te houden met een aantal factoren, zoals:

  • Wie is je doelgroep? En op welke kanalen zijn zij actief?
  • Wat wil je bereiken met je online kanalen? Meer leads genereren? Meer verkopen realiseren? Je merkbekendheid vergroten?
  • Hoeveel budget heb je beschikbaar voor je online marketing?

Zodra je deze factoren in kaart hebt gebracht, kun je beginnen met het selecteren van de juiste online kanalen. Er zijn veel verschillende online kanalen beschikbaar, zoals zoekmachine marketing en social media marketing.

Zoekmachine marketing

Met zoekmachinemarketing verhoog je het bezoek naar je website of webwinkel via zoekmachines. Deze vorm van marketing bestaat uit twee onderdelen:

  • Zoekmachine optimalisatie (SEO): met SEO verbeter je de zichtbaarheid van je website of webshop in de organische zoekresultaten van zoekmachines. Dit doe je door je website of webshop te optimaliseren voor relevante zoekwoorden. Je koopt hier geen advertenties in.
  • Zoekmachine adverteren (SEA): met SEA plaats je betaalde advertenties in zoekmachines. Je behaalt in korte tijd meer bereik en je kunt jouw advertenties richten op specifieke doelgroepen.

Social media marketing

Social media is echt onmisbaar voor het bedrijf dat jij hebt. Het is een mooie en goedkope manier om in contact te komen met jouw doelgroep, om jouw merk te versterken en nieuwe klanten te bereiken. Maar welke social media kanalen heb jij dan nodig?

Richt jij je op bedrijven dan is LinkedIn het ideale platform voor jou. LinkedIn is een professioneel netwerk waar je kunt verbinden met professionals van bedrijven binnen jouw doelgroep. Je kunt ze vragen om te connecten zodat ze jouw artikelen en bijdragen kunnen lezen. Je kunt zo jouw kennis en expertise delen, netwerken en leads genereren.

Zijn consumenten of particulieren jouw doelgroep? Dan zijn Facebook, Instagram en misschien wel TikTok goede opties voor jou. Facebook en Instagram zijn populaire sociale media platformen waar dagelijks miljoenen mensen op kijken. Je kunt foto’s en video’s delen, acties en aanbiedingen promoten en interactie hebben met je klanten.

Wij helpen je graag met het bepalen van de juiste social media kanalen voor jouw bedrijf en het inzetten van social media marketing om jouw doelgroep te bereiken.

Benieuwd?

De juiste boodschap op het juiste moment bij de juiste mensen. Dat is waar wij samen voor gaan.

Neem contact met ons op en win vrijblijvend advies in.

Wat zijn de juiste kanalen om in te zetten?

Wij helpen je graag bij het bepalen van de juiste mix van online kanalen waarmee jij jouw online doelen kunt behalen.

Neem contact op

Wij werken voor 400+ ambitieuze bedrijven.

Meer weten? Neem contact op

Bereik jouw doelgroep & behaal jouw online doelen

Ik help je graag verder. Neem vrijblijvend contact op of kom eens langs voor advies. Ik denk graag met je mee.

Nick
  • Nick
  • Online marketingmanager
1