Wanneer je ervoor kiest om jouw website te optimaliseren dan zouden wij je kunnen helpen door SEO optimalisatie en conversie optimalisatie. SEO optimalisatie is gericht op het verhogen van het aantal bezoekers. Conversie optimalisatie is gericht op het verhogen van het aantal conversies, waarbij de focus ligt op relevantie en gebruikersgemak. Overigens hangen deze twee met elkaar samen, want als jouw website niet relevant is voor bezoekers zal deze ook niet goed vindbaar zijn.
Om hoger in Google te komen is het belangrijk dat jouw website SEO vriendelijk is. En ook al is het niet de bedoeling dat je je richt op het ‘manipuleren’ van Google, de techniek en de basis van jouw website moet op orde zijn. Denk bijvoorbeeld aan:
Dit zijn slechts een paar simpele voorbeelden, maar je verbaast je over hoeveel websites (zelfs grote) dit nog niet goed op orde hebben.
Wil je meer rendement halen uit jouw website? Dan is het belangrijk om duidelijke doelen te stellen. De vraag die je jezelf moet stellen: welke acties wil jij dat jouw bezoekers uitvoeren op de website? Om het aantal uitgevoerde acties (ook wel conversies genoemd) te verhogen is het belangrijk om je te focussen op conversie optimalisatie. Enkele zaken waar je op moet letten zijn bijvoorbeeld:
Om conversie optimalisatie goed op te pakken is het wel belangrijk om hier voldoende aandacht aan te geven, de juiste data te hebben en deze op de juiste manier te analyseren en om de technische kennis te hebben zodat je daadwerkelijk aanpassingen kunt doorvoeren op de website.
Benieuwd naar wat wij voor jou kunnen betekenen? Wij helpen je graag met het optimaliseren van jouw website zodat je hiermee meer resultaat kunt behalen. Neem contact op of laat je gegevens achter en wij kijken even met je mee wat we voor je kunnen betekenen.