Cookie bar
Cookie bar

Cookie bar

In de online marketing is het gebruik van cookies dagelijkse praktijk geworden. De bezoeker van je site moet nu eenmaal akkoord geven voordat je als marketeer mag monitoren wie de bezoeker is en wat de bezoeker doet. In Europa gelden strenge regels als het gaat over het volgen van je bezoekers en zeker als je daarmee het doel voor ogen hebt om ze ook nog eens actief te gaan benaderen.

Actie ondernemen

Met het instellen van een cookiebar geef je de bezoeker de mogelijkheid om toestemming te geven om zijn of haar gedrag te tracken. Niet alleen de Europese toezichthouders maar ook Google vinden het erg belangrijk dat je er als webmaster voor zorgt dat de instellingen van de cookiebar perfect zijn afgestemd op de daadwerkelijke werking van de cookies zelf. Wil je dus gebruik maken van bijvoorbeeld Google Analytics dan moet je ervoor zorgen dat het toestemmingsbeheer is goedgekeurd door Google en dat de cookie bar de nieuwste versie van de Google-toestemmingsmodus ondersteunt.

Als bestaande gebruiker van Google-diensten (bijvoorbeeld GA4, Google Ads en Google Tag Manager) moet je nu actie ondernemen om dit goed te regelen. Implementeer de Cookiebot CMP-toestemmingsoplossing en signaleer de toestemming van gebruikers op een eenvoudige en geautomatiseerde manier. En bovendien: zorg ervoor dat je dit allemaal zo rond begin maart gefixt hebt.

Graag helpen we je verder door het uitvoeren van deze drie belangrijke stappen:

Stap 1: Configureer de toestemmingsbanner

We scannen je website waarbij we de gebruikte cookies en trackers detecteren en categoriseren. We stemmen de werking van de cookie bar af op de bezoekers en we zorgen ervoor dat we voldoen aan actuele relevante privacy regelgeving.

Stap 2: Implementeer de Cookiebot CMP op je website

We implementeren het Cookiebot CMP-script op je website, in Google Tag Manager of met een WordPress Plug-in. Google Consent Mode v2 wordt automatisch geactiveerd, zodat je klaar bent om geldige gebruikerstoestemming te verzamelen en te signaleren voor Google-services zoals Google Analytics 4, Google Ads of Gtag.

Stap 3: Geniet van de voordelen van Toestemmingsmodus

Het gevolg van bovengenoemde stappen is dat we de toestemmingskeuzes respecteren. De Google-tags worden vanaf nu automatisch aanpast doordat toestemmingsvoorkeuren altijd worden doorgegeven aan Google. We verkrijgen aanvullende gebruikersinformatie met conversiemodellering en de geavanceerde toestemmingsvoorkeuren, zelfs als gebruikers geen cookies accepteren.

Hiermee voldoet je website op dit vlak weer aan de nieuwste privacywetgeving. Google is ingedekt voor de AVG en daarmee heb jij als online marketeer weer de rust en ruimte om de verzamelde gegevens te analyseren en daar je voordeel mee te doen!

Schrijf je direct in voor onze nieuwsbrief

Ieder kwartaal een overzicht van alle tips, ideeën en ontwikkelingen. Zo blijf je werken aan je website, handig toch?

Inschrijven

Blog Webdesign, webdevelopment en heel veel meer!

Schrijf je direct in voor onze nieuwsbrief

Ieder kwartaal een overzicht van alle tips, ideeën en ontwikkelingen. Zo blijf je werken aan je website, handig toch?

Inschrijven
1