SWOT analyse
SWOT analyse

SWOT analyse

Je kansen pakken en je zorgen oplossen. Met een SWOT analyse wordt dat een stuk gemakkelijker.

Welke stappen kan ik nu het beste zetten met de grootste kans op snel resultaat? Dit is toch iets wat je je af zou moeten vragen. Helaas zien we het vaak niet omdat we te druk zijn met de dagelijkse gang van zaken of omdat we ‘door de bomen het bos niet zien’.

Groeien met je bedrijf

Een SWOT-analayse, ofwel een sterkte-/zwakteanalyse, helpt je keuzes te maken zodat je vol kunt inzetten op groei. SWOT staat voor Strengths, Weaknesses, Opportunities en Threats. Een SWOT-analyse is onderdeel van het bepalen van de strategie. Onze online marketeers maken graag een marketingplan voor jouw bedrijf en de SWOT-analyse is daar een onderdeel van.

Waarom een SWOT analyse?

De website die wij bouwen is vrijwel altijd volledig bedoelt voor doelgroepen buiten jouw eigen bedrijf of organisatie. Maar met je website communiceer je wel degelijk veel over je bedrijf en ook intern heeft je website betekenis. Je website straat uit wie je als bedrijf bent en waar je voor staat. Deze onderliggende waarden zijn van groot belang in alle communicatie-uitingen. Zo hebben wij de huisstijl van Kenter omgebouwd van roze naar groen omdat zij graag de vergroening van de energiesector willen communiceren. Een SWOT analyse brengt zowel interne als externe sterktes en zwaktes in kaart. Voor onze marketeers is het daarom niet gek om hiermee aan de slag te gaan. Als webdesign bureau is alle online marketing een soortement van fundament waarop we design en techniek opbouwen.

Strategie bepalen aan de hand van de SWOT analyse

Voor elk (re-)branding project is het van belang dat wij een goed inzicht hebben in wat jou marketing strategie is. Het ontwikkelen van een compleet nieuwe corporate website is een goed moment om je marketing strategie helder te hebben. Heb je eerder al een SWOT analyse laten uitvoeren en is deze nog actueel? Dan ontvangen wij hier graag een rapport van zodat we dit kunnen meenemen in de uitvoering van het marketingplan en/of het communicatieplan.

SWOT analyse intensief?

Samen bezig zijn met strategie, marketing en communicatie kan intensief zijn. Maar wij als webdesign bureau willen je graag serieus vooruit helpen met de branding van jouw bedrijf of organisatie. Wij zijn heel goed in staat om brand op te bouwen dat past bij wie jullie zijn en wat je wilt bereiken. Een SWOT analyse is een hulpmiddel om dit goed in kaart te brengen.

Blog Webdesign, webdevelopment en heel veel meer!

1