Storytelling
Storytelling

Storytelling

Jouw verhaal aansprekend gebracht. Storytelling is een krachtig middel waarmee je jouw bedrijf als het ware aan het zuurstof legt.

Story of Johnnie Walker

De impact van je merk aanzienlijk vergroten door het verhaal achter je product goed neer te zetten. Johnnie Walker; wie kent dit merk niet? De video ‘Keep Walking’ uit 2003 heeft nieuw leven ingeblazen in dit whiskeymerk. Storytelling met een heel eenvoudige boodschap; veerkracht, hard werken, doorgaan en positief blijven. Waarden die voor iedereen betekenis hebben en niet specifiek slaan op de drank die dit merk verkoopt. Dit is een goed voorbeeld van storytelling. Storytelling gaat over emotie, over verbinding zoeken. Storytelling maakt het persoonlijk. Je kunt nog zo gedetailleerd uitleggen hoe jouw product of dienst werkt of eruit ziet; uiteindelijk beslis je op grond van persoonlijke relatie en op grond van de emotie die iets of iemand bij je oproept. Met storytelling speel je juist daar op in!

The Man Who Walked Around The World – 2003

Met de video ‘Keep Walking’ werd ineens een heel veel grotere doelgroep aangesproken. Het merk werd een begrip en dat bleef niet onopgemerkt; deze relatief eenvoudige video zorgde ervoor dat veel bedrijven storytelling gingen omarmen. Tegenwoordig wordt storytelling veelvuldig ingezet in de marketing van bedrijven en organisaties. Het is een bewezen concept; jouw verhaal goed over de bühne brengen verhoogt de impact en de waarde van je bedrijf of merk.

Storytelling slogan

Storytelling: jouw verhaal aansprekend vertellen, in tekst of in video. Naast een aansprekend verhaal telt ook de slogan ‘Keep Walking’ mee; dit is in het kort de boodschap die blijft hangen. Je slogan vertelt iets over jezelf en wat klanten van jou kunnen verwachten. Onze slogan: ‘Together we Create’. Met onze slogan willen wij je vertellen dat wij samen met jou als klant mooie dingen kunnen maken, die jou helpen je doelstellingen te behalen.

Storytelling en branding

Jouw boodschap, jouw merk of jouw bedrijf promoten door middel van een verhaal; dat is net even anders dan door middel van informatieve tekst. Een verhaal geeft de informatieve tekst een gezicht, een een gezicht vergeet ik niet zo snel; de video van Johnnie Walker raak ik niet meer kwijt.

Als ik in een winkel voor het schap met sterke drank sta en ik zie die fles dan zie ik ook die man in de video. Ik associeer de whiskyfles met de kernwaarden die de video heeft meegegeven; ‘veerkracht, hard werken, doorgaan en positief blijven’. Als ik lui op de bank een slokje neem dan komen die woorden opnieuw in mij op. Bij een andere fles whiskey is dat niet zo dus neem ik de Red Label van Johnnie Walker. Niet om de smaak, niet om de prijs, maar om het verhaal, het gevoel, de emotie!

Bekend worden via storytelling

Anders dan het woord ‘storytelling’ doet vermoeden is juist beeldmateriaal essentieel in storytelling. Het hele plaatje moet kloppen. Als alle uitingen consistent zijn en duidelijk op elkaar afgestemd komt jouw boodschap sterk over. En net zoals bij een goede whiskey blijft de smaak langer hangen.

Pixel Creation biedt je het hele pakket; wij schrijven teksten, ontwerpen je logo, bedenken een slogan. Wij werken jouw branding compleet uit in tekst, beeld, online en offline. Wil je meer weten over hoe we jouw droom, bedrijf of merk via storytelling meer bekendheid kunnen geven? Vertel ons jouw verhaal en wij gaan ermee aan de slag!

Logo / huisstijl laten ontwerpen

Wil jij een nieuw logo of een nieuwe huisstijl laten ontwerpen? Laat onze creatieve vormgevers dan met je meedenken!

Neem contact op

Blog Webdesign, webdevelopment en heel veel meer!

Logo / huisstijl laten ontwerpen

Wil jij een nieuw logo of een nieuwe huisstijl laten ontwerpen? Laat onze creatieve vormgevers dan met je meedenken!

Neem contact op
1